Co obejmuje gwarancja Apple?

Twój smartfon uległ uszkodzeniu lub jego efektywność budzi wątpliwości? W teorii należy skierować pierwsze kroki do autoryzowanego serwisu. Praktyka jednak udowadnia nam, że w wielu przypadkach nie jest to najlepsze rozwiązanie. Dlaczego? Ponieważ nie do końca mamy świadomość, co obejmuje gwarancja iPhone, MacBook, czy iPad.

Co obejmuje gwarancja Apple? Zastanówmy się nad tym, by wiedzieć, z jakimi problemami zgłosić się do autoryzowanego serwisu lub pogwarancyjnego. 

Jak działa gwarancja Apple? 

Hasło „wady fabryczne” działa na konsumentów jak płachta na byka. Co to w ogóle znaczy i czy ma to znaczenie, gdy chodzi m.in. o takie elementy, jak gwarancja iPhone? Co obejmuje zakres darmowych napraw? Otóż są to wady wynikające z niewłaściwego działania urządzenia przez błąd systemu lub wadę konstruktorską. W efekcie użytkownik nie może przyczynić się do jej powstania, np. upuszczając telefon na ziemię czy doprowadzają do jego zawilgocenia. Gwarancją jest objęty każdy produkt marki Apple, przy czym należy pamiętać, że dotyczy ona tylko i wyłącznie wad fabrycznych, czyli zupełnie niezależnych od użytkownika. Okres gwarancji wynosi 12 miesięcy od daty zakupu urządzenia, a dodatkową ochroną jest bezpłatne telefoniczne wsparcie techniczne, które jest dostępne w ciągu pierwszych 90 dni od daty zakupu dowolnego urządzenia marki Apple.

Jeżeli nie masz pewności, kiedy kończy się i jak działa gwarancja Apple, możesz to bardzo łatwo sprawdzić. Wystarczy, że na stronie producenta w okno wyszukiwarki wpiszesz numer identyfikacyjny Twojego urządzenia. To wystarczy, by uzyskać informacje na temat aktualnego statusu gwarancji. 

Co obejmuje gwarancja iPhone?

Zastanawiasz się pewnie, co obejmuje gwarancja Apple, jakie usterki są brane pod uwagę? W przypadku wszystkich urządzeń tej marki, ochrona gwarancyjna ogranicza się do wad materiałowych i wad wykonania, które pojawiają się podczas normalnego, standardowego użytkowania urządzenia zgodnie z przeznaczeniem i instrukcją obsługi. Niestety nie każda usterka będzie skutkowała bezpłatną naprawą serwisową. Z pewnością nie zostaną uznane usterki, które powstały wskutek nieprawidłowego użytkowania urządzenia czy użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem. Jeżeli usterka wyniknie z powodu użytkowania produktów Apple z nieoryginalnymi akcesoriami bądź w wyniku prób naprawy w innym niż oficjalny serwis urządzeń, za naprawę trzeba będzie zapłacić z własnej kieszeni. Gwarancji nie podlegają także zadrapania, zarysowania, wgniecenia czy pęknięcia, a także wszelkie powstające uszkodzenia, podobnie, jak elementy, które zużywają się naturalnie, np. bateria. Oczywistym jest, że gwarancja nie obejmie także usterek spowodowanych jednoznaczną winą samego użytkownika urządzenia. 

O czym jeszcze należy pamiętać?

Wiesz już, jak działa gwarancja IPhone, co obejmuje. Pamiętaj, że aby gwarancja została uznana, numer identyfikacyjny urządzenia musi być możliwy do odczytania. Jeżeli z jakiegoś powodu numer ulegnie zatarciu, reklamacja nie zostanie uznana. Podobnie sprawa wygląda w sytuacji awarii urządzenia nieoryginalnego czy kradzionego, a także każdego urządzenia, które zostało w jakikolwiek sposób zmodyfikowane bez wyraźnej zgody marki. Urządzenie, które trafi do serwisu, ale nie powstała usterka nie będzie obejmowana przez gwarancję, zostanie naprawione, jednak koszty naprawy pokryje użytkownik, a nie serwis. 

Wiesz już, na co możesz liczyć, gdy chodzi o aspekty związane z takimi zagadnieniami, jak gwarancja Apple, co obejmuje i czy kwalifikujesz się do bezpłatnego wsparcia? Jeżeli twój telefon uległ uszkodzeniu, odwiedź nasz pogwarancyjny serwis Apple!